Jakten på "mr right",

Tror ni på att det finns en enda person som det är meningen att man ska vara tillsammans med? Som om någon högre makt har skapat denna person för att just ni två ska vara med varandra? En "Mr right" som aldrig sviker, aldrig bedrar, som man kan vara lycklig tillsammans med resten av livet? Om det nu finns det, vad händer då om man har hittat honom men låtit honom gå? Får man då aldrig en andra chans till att bli lycklig? Är det verkligen så att det finns en enda människa som är rätt för en och om man inte hittar honom/henne eller gör det men låter personen försvinna så är det kört sen?


Jag trodde verkligen att jag hade hittat rätt person. Den personen som jag skulle gifta mig med och leva med hela mitt liv med, men sedan hände det en massa saker och vi gjorde slut. Vi träffades från och till och ville inte riktigt släppa varandra men nu har vi gjort det. Ända sen den dagen har jag haft otur i kärlek. Ingenting blir riktigt som jag vill och jag lyckas aldrig riktigt bli lycklig. Är det mitt straff för att jag lät den rätta gå? Eller kan det vara så att jag kan hitta en ny "mr right"? Kan det vara så att jag redan har gjort det men att jag har varit så inställd på att jag aldrig kommer att hitta en sådan kärlek igen att jag inte har gett honom en chans.


Kan det vara så att man kan hitta en "mr right now" som kanske med tiden kan bli "mr right"? Man kan väl inte ge upp bara för att allting inte är perfekt på en gång. Man kanske inte är rätt för varandra till en början men om man verkligen vill så kanske man kan förändras och bli den rätte för varandra?


Man kanske inte ska tänka så mycket. Utan bara umgås med den man trivs ihop med och sen så småningom kanske man upptäcker att det är rätt eller att det inte är det. Det låter ju väldigt sorgligt om det är så att man bara får en chans till äkta kärlek. Då lär väldigt många få leva ensamma. Det är ju inte så lätt att veta vem som är rätt och inte. Det märker man ju oftast när det är försent. Jag hoppas och tror att det finns flera "mr right" där ute och att det är aldrig någonsin är försent att bli lycklig.


Nu ska jag öppna upp mitt sinne och försöka skaffa mig en ny "mr right", vem vet jag kanske redan har träffat honom...


Kommentarer
Postat av: syster Emelie

Sluta leta! Det tror jag är hemligheten. En vacker dag så står han bara där mitt framför ögonen på dig och då kommer du veta. Om du inte kan tänka dig att leva en enda dag utan att ha den här personen i ditt liv, då är han den rätta. Tips från storasyster

2009-01-27 @ 15:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0