Sjung om studentens lyckliga dar?

Nu är det inte många veckor kvar till studenten, och det känns så jäkla bra.
Jag ligger lite efter i skolarbetet men det får jag ta igen. Annars så finns ju alltid komvux. ;) De flesta kommer nog vakna upp dagen efter studenten och inte ha någon aning om vad de ska göra, men inte jag inte.

Jag vet precis vad jag ska göra. Väskan ska vara packad och klar redan på studentdagen och bara några få dagar senare så drar jag med mig min trogna följeslagare Therese Loberg ut ur landet. Vi har nämligen fått jobb på Scandinavian Party Crew.

Ingen trodde nog på allvar att vi skulle få det när vi sökte, men nu har de äntligen ringt och bekräftat att jobbet är vårat. Av flera hundra sökande så har de valt ut just oss! Jag är så lycklig. Vi åker i alla fall i början av juni och kommer hem i slutet av augusti så vi blir borta i nästan 3 månader.

Det känns som ganska lång tid men egentligen, vad har jag att komma hem till? Jag har ingen pojkvän, inget fast jobb, ingen skola...Sen kommer jag självklart att sakna mina vänner och min familj. Men hey det är ju faktiskt bara 3 månader, sen kommer vi hem igen!
Jag är i alla fall väldigt glad och förväntansfull inför det här jobbet och jag hoppas hoppas hoppas att vi får komma till en bra ort. Orterna som de står emellan är Ayia Napa, Magaluf, Alanya och Rhodos. Jag hoppas på Magaluf men jag blir glad för vad det än blir. Nu måste jag börja tjäna lite pengar så att jag har råd att resa, sedan måste jag träna och bli fit innan också men det löser sig alltid.
Jag har en känsla av att det här kommer bli den bästa sommaren i mitt liv!

Ps. Vi har fått studentmössorna nu, titta så fin min är,

image127 

Kommentarer
Postat av: Ahrén

Å, studenten var en av de bästa dagarna i mitt liv!

2008-03-22 @ 15:44:55
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Den som kommer sakna dig mest!

Men jag då? är inte jag något att komma hem till?
älskar dig storasyster

2008-03-23 @ 10:01:04
Postat av: josefin

Haha jo det är klart gummsan, men jag räknar in dig i både vännerna och familjen. Men du måste ju komma och hälsa på förstår du väl din lilla nörd? ;D

2008-03-24 @ 12:09:34
URL: http://josefinforss.blogg,se
Postat av: Jag igen..

Haha okej jag hälsar på varje dag. från den dag du åker tills du kommer hem igen så ska jag vara där o rädda dig.. "rör inte min syster" haha ingen gör de jobbet lika bra som jag..;)

2008-03-24 @ 18:42:01
Postat av: Josefin

Haha så jävla sant, vem ska ryta åt alla killar om du inte är med?

2008-03-24 @ 20:18:43
URL: http://josefinforss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0