Hemma en lördagskväll = Trist

Har varit hemma en hel lördagskväll. Den första hemmakvällen på väldigt väldigt länge. Jag trodde att det skulle vara skönt och att jag skulle må bra av det men jag får nästan ångest. Ångest över att ha missat någonting kul och ångest över att ha slösat bort en hel lördagskväll. Det enda som var bra med den här hemmakvällen var att jag fick spendera tid tillsammans med min absolut bästa vän Therese.


Vi tittade på melodifestivalen och sen var vi helt sjukt taggade på att gå ut men eftersom att vi bestämt oss för att vara hemma HELA kvällen så försökte vi hitta annat att göra. Vi ringde till K för att kanske bli lite underhållna av honom ett tag men han var tråkig som fan. Så vi åt och satt framför datorn och sedan funderade vi på att visa brösten för några fjortisar som stod nedanför balkongen, det var nog då vi insåg att vi var uttråkade.


Vi lyckades i alla fall hinna med en del "tjejgrejer" nu när vi äntligen hade lite tid över. Jag sminkade Therese så att hon såg ut som att hon skulle söka jobb på malmskillnadsgatan och så målade jag naglarna i en stark rosa färg. På tal om nagellack så läste jag någonstans att vårens färg på nagellack skulle vara grått och vitt. Låter väldigt trist om ni frågar mig.


Slutsatsen av denna hemmakväll är att det är väldigt onödigt att vara hemma en hel lördagskväll för att ladda batterierna. Det kan man lika gärna göra bland goda vänner ute i krogvimlet. Jag tycker att man ska leva så länge man kan och nu är vi unga och borde ta vara på den här tiden. Så nästa helg blir det party för hela slanten. Det kan ni hoppa upp och sätta er på!


Ta det lugnt...Nooooot! / Josefinast


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0