Mitt liv som "Josefin på kombilotteriet",

- Hejsan Josefin på kombilotteriet här...

Fy fan vad jag är trött på den meningen..!!!

Jag är så jävla trött på mitt jobb som telefonförsäljare åt kombilotteriet så att jag skulle kunna kräkas. Nu har jag jobbat två dagar i rad utan att nå upp till målet ( 2 lotter i timmen ). Jag känner nästan för att ge upp alltså. Men jobbet som telefonförsäljare kan ibland vara ganska underhållande måste jag säga.

Igår ringde jag till en man som utbrast
- Det var ett jävla tjat på dig. Vet du vad? DU KAN DRA ÅT HELVETE!

Det känns ju lite sådär för självförtroendet men man måste kämpa vidare annars blir det ingen provition och utan den blir det nästan ingen lön alls så man måste klistra på ett leende på läpparna och ringa vidare till nästa idiot.

- Hallå Hallå Josefin heter jag, jag ringer ifrån kombilotteriet. Jag tänkte börja med att gratulera dig
-
Jag ska inget ha!
- Okej, vad beror det på då?
- JAG HAR INTE RÅD! FATTAR DU?

Förstår inte riktigt varför de inte bara kan tacka nej lite snällt :( Men mycket ska man höra innan öronen trillar av. Therese fick en utskällning på något helt annat språk. ( Kan ha varit arabiska ) och jag har fått höra många gånger att jag borde fundera på att köpa en lott själv.

Men så finns det några guldkorn. Jag ringde till en sjukt trevlig kille från göteborg. Han ville inte ha någon lott men gärna sitta i en kvart och diskutera livet och med den söta dialekten kan man ju inte säga ifrån. Så vi satt där och pratade om livet och frisbeegolf och hans företag och hans lyckosamma brorsa och allt mellan himmel och jord. Måste säga att jag började tro på att det finns trevliga människor därute efter det här samtalet.

Nu ska jag nog krypa ner i min säng och titta på sista avsnittet av desperate housewifes. Tänkte bara avsluta med att berätta att min kollega som satt bakom mig idag plötsligt tittade upp från sin skärm helt förskräckt för att kunden hade skrikigt i örat på honom att han skulle slå in pannbenet på honom om han inte slutade ringa. Haha man måste nog ha varit där för att förstå det komiska men sjukt roligt var det i alla fall.

Sov gott nu allihopa och kom ihåg, sök aldrig jobb som telefonförsäljare!

Kommentarer
Postat av: therese lo

haha ja, vad fan har vi gett oss in på?

2008-01-11 @ 15:40:10
URL: http://thereselo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0