Julafton,

Jul Jul Jul..Det är allt det pratas om idag. Det pratas om det på radion, på tv:n, hela min familj är besatt av att det är julafton. Men varför känns det inte som julafton?

Jag blev väckt alldeles för tidigt av systrarna för att vi skulle öppna julklappar. Varför kunde inte det vänta några timmar, det är väl inte så att klapparna försvinner för att man inte öppnar dom klockan 9 på morgonen?
Sedan skulle vi äta en mysig julfrukost som den lyckliga familj vi är..NOOOOOT!

Är så trött på att alla ska gå runt och låtsas hela tiden. Varför ska vi låtsas tycka om varandra bara för att det är jul? Är det för jesus skull som vi ska gå runt och vara så jävla lyckliga just idag? Varför i helvete skulle han bry sig om ifall våran familj åt julfrukost tillsammans?

Nej, men nu ska jag vara sluta vara så negativ. Jag älskade julen när jag var liten. Jag älskade att låtsas som att vi var en perfekt familj i alla fall en gång om året men det har jag tröttnat på nu. Allting känns inte alls lika magiskt som det gjorde när jag var liten.

Julen är överskattad men nu ska jag göra det bästa för att den ska bli så bra som möjligt...

GOD JUL PÅ ER!



Kommentarer
Postat av: therese lo

tagga till nu min vän, jag tror inte att det är någon som har julkänsla just nu, men vi får la göra det bästa av situationen. :)Puss

2007-12-24 @ 13:23:50
URL: http://thereselo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0